Human Resources

  • Why Yapı Kredi Bank Azerbaijan? 

    Two well-established organizations which support  the development of real sector by its services provided in Azerbaijan for many years and function with the principle of “we will develop as our country develops”, i.e  Koçbank and Yapı Kredi now intend to unify their power and investments for the same purpose and perform greater works.

     

    We are assured that this unification will have a great impact on the economy of Azerbaijan, and most importantly, establish more and new opportunities for the finance sector and employees.   We believe that human resources are the most important resource of us. Our aim is to meet all kind of customer needs by the hundreds of experienced and voluntarily staff in the field of financial services.  

    As a team, we believe reaching higher and newer tops by our structure with powerful shareholder, principle of meeting international standards and belief to our human resources. We are successfully stepping further on this way.

    We think that the sole way of providing more productive and creative services, being the first selection of employees is to make investment on human resources.
     
    We believe that we are more a family rather than one organization, and know that each opportunity provided, opinion offered on the basis of open relationship and transparent management concept will take us a step further.

    Because the key of our success and achievement is our shoulder to shoulder collaboration as a team, and our love and respect to the staff.

    If you want to build your career in our Bank, send your resume to hr@yapikredi.com.az

     

Vacancies

  • Risk Management specialist / leading specialist

    Requirements:

     

    • University degree in Finance and related fields;
    • At least 2 years of experience in the field of risk management;
    • Strong analytical, problem solving and communication skills;
    • Good knowledge of IFRS 9 and expected loss provisioning;
    • Advanced knowledge of Excel;
    • Knowledge of R, Python or other programming tools is welcome;
    • FRM/PRM/CFA/ACCA certification is welcome;

     

     

    Main responsibilities:

     

    • Monthly preparation of input files and running of ECL model for calculation of expected credit losses according to IFRS.
    • Ensure accuracy of the ECL model results and its parameters ( PD and LGD).
    • Calculation of loan loss provisioning according to local regulatory standards.
    • Ensure annual review and update of risk methodologies and credit risk policies.
    • Support management in carrying out stress-tests, model calibrations.
    • Preparation of various relevant reports for management.
    • Supporting management in carrying out any other relevant tasks.

     

    How to apply?

     

    Please send your CV by indicating “Risk Management specialist / leading specialist” in the subject of your email.  Please be advised that only shortlisted candidates will be invited to the further stages of the recruitment process.

    Email: hr@yapikredi.com.az

     

     

  • Hüquqşünas
  • Proseslərin idarəedilməsi  üzrə əməkdaş
  • Daxili Audit üzrə köməkçi / mütəxəssis / baş mütəxəssis
  • Satış və Kredit Dəstək üzrə əməkdaş

    Vəzifəyə olan tələblər:

    • Ali təhsil;
    • Korporativ Bankcılıq (Satıs, Kredit Bölmələri) sahəsində ən az 5 il iş təcrübəsi;
    • Azərbaycan dilini mükəmməl, türk və ingilis dillərini yaxşı səviyyədə bilmək
    • Mükəmməl kompüter biliyi (istifadəçi səviyyəsində)
    • Ümumi bacarıqlar :
    - Təşəbbüskar, kommunikativ
    - Komandada işləyə bilmək və insanlarla yazılı və şifahi ünsiyyət qurma bacarığının olması
    - Stresə davamlılıq və münaqişələri həll etmə bacarığı


    Funksional Öhdəliklər:


    • Filialların korporativ seqmentində kredit hədəflərinin yerinə yetirilməsi ve sağlam kredit portfelinin yaradılması üçün lazımi dəstəyin verilmesi;
    • Filiallarla Kredit Underwriting bölməsi arasında koordinasiya ve məlumat dəstəyinin verilməsi;
    • Filiallardan gələn kredit təkliflərinin təhlili və komitəyə çıxarılması;
    • Müştəri görüş və ziyarətlərinin aparılması/həyata keçirilməsi;
    • Korporativ müştərilər üçün Bankın müvafiq politikalarına uyğun şəkildə risklərin idarə edilməsi.

    Namizədlər özləri haqqında məlumatı (CV) bu ünvana göndərə bilərlər: hr@yapikredi.com.az

  • Daxili Nəzarət və Komplayns departamenti
  • DWH Specialist
  • IT Analyst
  • .NET Developer
  • Correspondent Banking and Funds Management specialist

    Requirements:

     

    • University degree in Economy, Finance, Engineering, Accounting;
    • Proficiency in English, Russian and Turkish
    • Good knowledge of MS Office – Excel, Word, Powerpoint, Access;
    • Min.1-3 years experience in bank sphere, preferably in Correspondent Banking and Funds Management;

     

    Main responsibilities:


    • Currency transactions with clients and banks, Operations in domestic and foreign currency and money markets
    • Relations with correspondent banks and control of correspondent accounts, opening new accounts in local and foreign banks;
    • Performing securities transactions, controlling principal and coupon payments;
    • Preparation and submission of reports to Regulator agencies; Preparing other Reports required by the Management;
    • Preparation of proposals for establishing limits for banks and financial institutions;
    • Execution of international trade finance transactions.


    Email: hr@yapikredi.com.az

  • Kart Ödəniş Sistemləri üzrə əməkdaş

    Vəzifəyə olan tələblər:

     

    • Ali təhsil,
    • Yaxşı dərəcədə İngilis və Rus dillərində danışa bilən,
    • MS Office proqramlarına hakim,
    • Analiz etmə bacarığı inkişaf etmiş, yaradıcı, strateji həll təklifləri və fikirlər qarşı tərəfə aydın çatdıra bilən,
    • Təsirli ünsiyyət və problem həll etmə bacarıqlarına sahib,
    • Təşəbbüs istifadə etmə,
    • Yüksək peşəkarlıq və stressə davamlılıq.


    Funksional Öhdəliklər:


    • Ödəniş kartları sahəsində ən az 1 il iş təcrübəsinə sahib olmaq;
    • Ödəniş sistemlərinin qayda və tariflərinə hakim olmaq, onlarla danışıq və yazışmaların aparılması, müvafiq hesabatların təqdim edilməsini təmin etmək;
    • Mərkəzi Bank və Maliyyə Bazarlarına Nəzarət Palatasının müvafiq qayda və tələblərinə hakim olmaq;
    • POS-terminal sahəsinin inkişafı üzrə təsərrüfat subyektləri ilə işlərin koordinasiyasını həyata keçirmək;
    • Ödəniş kartları sahəsi üzrə rəqabəti və dünyada gedən tendensiyaları yaxından təhlil etmək;
    • Ödəniş kartları və POS-terminal məhsullarının inkişafı ilə bağlı təkliflər vermək, ödəniş sistemləri və müvafiq departamentlərlə birgə layihələr həyata keçirmək;

     
    Email: hr@yapikredi.com.az

  • Telefon mərkəzi işçisi (call center)

    Tələblər:

     

    • Ali təhsil;
    • Azərbaycan, ingilis, türk, rus dilləri bilikləri;
    • Azərbaycan dilində səlist , mükəmməl danışan;
    • Düzgün diksiyası olan;
    • Telefonda ünsiyyət bacarığı;
    • Cox yüksək söz ifadə bacarığı və inandırma bacarığına sahib;
    • İnsanlarla münasibət qurma bacarığı;
    • Satışa yatkın, telefonla satış etmə bacarığı;
    • Növbəli iş saatı ilə (axşam,gece saatları daxil) işləyə biləcək;
    • Kompüter bilikləri: MS Office proqramları.

     

    Əsas iş funksiyaları:

     

    • Telefon bankçılığının bütün xidmətlərini təqdim edərək, müştərini doğru məlumatlandırmaq;
    • Müştəri şikayətlərini həll etmək;
    • Bankın müvafiq məhsullarının satışını, tanırımını həyata keçirmək;
    • Zəng edən bütün müştərilərə xüsusi yanaşma və təmkinli davranış.


    Email: hr@yapikredi.com.az

     

  • IT System Administrator

    Requirements


    • BS or MS in Computer / Electronics Engineering or related fields;
    • Minimum 3 years experience in System Administrator position;
    • System Management including design, installation, administration, configuration, upgrade, migration and maintenance of Windows Servers and roles, Active Directory (DNS, DHCP, GPO Etc.), System Center Suite, VMware Infrastructure;
    • Basic knowledge of networking;
    • Analytical thinking, problem solving and skills on systems and performance management (monitoring/tuning);
    • Troubleshooting of production issues, provide expedited resolution and 7x24 support for mission-critical systems;
    • Quality and continuous improvement of systems, processes and knowledge;
    • Perform long-term planning for hardware and software upgrades and prepare annual capacity plans;
    • Keeping infrastructure documentation up to date, reviewing and revising if necessary;
    • Adaptation skills for highly dynamic technical work environment and processes.


    Send your CV to e-mail address hr@yapikredi.com.az

     

  • IT Security Administrator

    Requirements


    • BS or MS in Computer / Electronics Engineering or related fields;
    • Minimum 2 years experience in Security Administrator position;
    • Sound knowledge of technologies related to Information Security: Encryption, firewalls, intrusion detection/prevention, anti-virus, behavioral analysis/advanced malware detection, identity management, vulnerability remediation;
    • Analytical thinking, problem solving and skills on systems and performance management (monitoring/tuning);
    • Troubleshooting of production issues, provide expedited resolution and 7x24 support for mission-critical systems;
    • Quality and continuous improvement of systems, processes and knowledge;
    • Perform long-term planning for hardware and software upgrades and prepare annual capacity plans
    • Keeping infrastructure documentation up to date, reviewing and revising if necessary;
    • Adaptation skills for highly dynamic technical work environment and processes.


    Send your CV to e-mail address hr@yapikredi.com.az

  • Müştəri təmsilçisi

    Tələblər:

     

    • Ali İqtisadi və ya biznes təhsilinin olması;
    • Ən azı 3 (üç) il bank təcrübəsinin olması (korporativ müştəri xidmətləri, korporativ satış və kredit bölmələrində);
    • Maliyyə təhlili və Kredit təhlili ilə bağlı biliklərin olması;
    • Mükəmməl azərbaycan dili biliyinin olması (ingilis dili biliyinə üstünlük verilir);
    • Analitik düşüncə bacarığının olması;
    • Kommunikasiya bacarığının olması.

     

    Əsas iş funksiyaları:

     

    • Bankımızın məhsul və xidmətlərinin Korporativ müştərilərə satışı, bazara tanıdılması / yayğınlaşdırılması və yeni müştərilərin bankımıza qazandırılması;
    • Satış Rəhbərliyi tərəfindən müəyyənləşdirilən büdcə və hədəflərin həyata keçirilməsi;
    • Müştəri portfelinin mənfəətlilik, effektivlik və müştəri haqqında məlumatların gizliliyi əsasında uyğun idarəetmənin həyata keçirilməsi.

     

    CV-lərinizi hrsupport@yapikredi.com.az ünvanına göndərmənizi xahiş edirik.

  • Marketinq üzrə mütəxəssis

    Vəzifəyə olan tələblər :

     

    • Universitet məzunu;
    • İngilis və Rus dillərində səlist danışmaq baçarığı;
    • MS Office proqramlarında işləmək bacarığı;
    • Kart və POS məhsulları üzrə təcrübə;
    • Təhlil etmə və qərar qəbul etmə bacarığı;
    • Yeniliklərə açıq və təşəbbüskar olmaq.

     

    Funksional Öhdəliklər:

     

    • Bankın məhsullar üzrə partnyor mağaza şəbəkəsini genişləndirmək, və kampaniyalar təşkil etmək;
    • VİSA və Master Card ödəniş sistemlərinin qayda və tarifləri ilə yaxından tanış olmaq və onlara müvafiq hesabatların təqdim edilməsini təmin etmək;
    • Mütəmadi bazarda rəqib məhsulların monitorinqini aparmaq;
    • Bank məhsullarının inkişaf planını hazırlamaq, VİSA / Master Card sistemləri və İT ilə birgə layihələr həyata keçirtmək.

     


    CV-lərinizi hrsupport@yapikredi.com.az ünvanına göndərmənizi xahiş edirik.

  • Loan analysis specialist (analyst)

    Requirements:

     

    • Higher economical, accounting or business education;
    • Work experience in bank or auditing spheres;
    • High level knowledge on financial reports;
    • Mathematical and calculating skills;
    • Perfect knowledge of Azeri and English languages;
    • Ability to correctly communicate and work with people;
    • Ability to solve problems;
    • Ability to work with MS Office program;
    • Ability to work with documents.

     

    Basic job functions:

     

    • Analyzing financial reports of the company;
    • Drafting of financial forecasts;
    • Determining and analyzing credit risks;
    • Study, analysis of the market.

     

     

    Interested persons can send their CVs to e-mail address hr@yapikredi.com.az.

  • Head of Branch

    Requirements 

    • Bachelor degree on economic or business field;
    • At least 5 (five) years of bank experience, 1 or 2 management experience;
    • Business Development capacity;
    • Complying with the transparency and ethic standards ;
    • Ability of communication and problem solution ;
    • Ability of strategic and analytic thinking;
    • To be free and as well as ability of working with team;
    • Capacity for management of customer database;
    • Excellent knowledge of Azerbaijan, Turkish, English and Russian.


    Job related main functions:

     

    • To direct sales and transaction works of the Branch in a most impressive and productive way for realizing the targets of the Branch and strategic plans of the Bank;
    • To provide the works being conducted according to the plan by realizing the required planning and organizational activities at Branch, and follow and control compliance with general strategy and rules of the Bank;
    • To provide the branch employees working in normal business environment and according to their authorizations;
    • To support sales activities, have close cooperation with operation group and control the quality of services;
    • To control the implementation of sales budget of the Branch and define the grounds of factors impeding to reach targets;
    • To define the potential customers and try to involve them;
    • To follow continuously the profitability of the Customers, to realize the budget by analysing the condition and market shares of competitors, and make necessary measures for increasing the bank’s share at market;
    • To organize continuously visit of the Customers;
    • To define the targets of sales group and customer portfolio at Branch, plan, manage and control   sales actions in order to cover the targets of the Branch;
    • To act in accordance with the credit policy and rules of the Bank (repayment, collateralization, and tracking), award credit contracts with the Customers, to minimize the credit by the risks may be emerged during usage. \To provide the preparation of credit offers and necessary documents within this frame;
    • To be responsible for taking necessary measures or immediate actions in case of the bankruptcy of or problematic Customer who received credit.
    • To monitor the operation risk available in Branch, take necessary measures by reviewing internal control reports;
    • To provide the compliance of the employees with the internal rules, management strategies, laws and instructions of the Bank;
    • Being first level responsible person for taking necessary action for Branch security. To be responsible for the storage, protection and reliable transfer (when needed) of the whole data, documents, securities and keys of the Bank and Customers.

     

    Interested persons can submit their CV to hr@yapikredi.com.az  e-mail address



Kredit borclarının
güzəşt kalkulyatoru

Hörmətli istifadəçi

Azərbaycan Respublikasında fiziki şəxslərin problemli kreditlərinin həlli ilə bağlı əlavə tədbirlər haqqında Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Fərmanına uyğun olaraq, fiziki şəxslərin xarici valyutada əsas kredit borclarının devalvasiya ilə bağlı manatla artmış hissəsi ilə əlaqədar Maliyyə Bazarlarına Nəzarət Palatası tərəfindən hazırlanmış güzəşt kalkulyatoru sizə təqdim edirik.

Kalkuyator üçün buraya klikləyin

WE ARE HERE FOR YOU